Friday 15 March 2013

Da'ie mesti PERFECT


Assalamualaikum semua!:) Mesti ramai yang ada niat nak jadi baik, terutamanya mereka yang nak berubah. Sekarang ada sesuatu yang bermain di minda ana selepas beberapa benda berlaku. Kalau nak jadik 'pendakwah' sikap kita kena la berubah. Maksudnya cuba tahan segala perkara buruk dan jangan bawa masa kita berdakwah. Nanti orang tak ikut ! Seriously.. Ana memang ada pengalaman dengan orang-orang macam ni.

Pendakwah kena jadik macam (as shown above) . Ada seorang ni la. Aku tahu dia baik, dia suka post or tweet pasal islamic yang cool and yeah i respect that. Tapi kalau pandang dari sudut bergaul itu yang aku tak boleh terima. Dia kalau boleh dengan perempuan pun nak berbual pasal hiburan etc. Cakap kosong tu lagilah..

So orang macam ni memang aku tak suka. Belajar agama, sekolah agama. Cuma kena aplikasikan je dalam hidup. Kena berlaku baik untuk tarik orang supaya mereka LISTEN apa yang kita bicarakan dan post. Pendakwah ni kerja kena serious, sebab orang sentiasa menilai diri seseorang. Ini teguran untuk diri dan semua :)

Atas segala kesilapan bahasa andai terkasar Ana minta maaf. 

No comments:

Post a Comment